ANW

İran’da savaş bitince Hürmüz’e ve petrole ne olacak?

9 views
25 Mayıs 2026 - 13:25
İran’da savaş bitince Hürmüz’e ve petrole ne olacak?


İkinci aşamada ise stokların boşatılması bekleniyor. Boş tankerler öncellikle üreticilerin başka koyacak yeri olmadığı için dolmuş olan depolardan petrol çekecek. Rafinerilerin depolama konusunda pragmatik davranarak stoklarını tamamen doldurmadıkları belirtiliyor.

 

Normalden daha yüksek stoklar nedeniyle, petrol üretiminin tam kapasiteye geri dönmesini yine de zaman alacağına dikkat çekiliyor.

 

Üçünçü aşamadaysa üretimin yeniden başlatılması bekleniyor. Ortadoğu’daki petrol kuyuları savaş sırasında büyük ölçüde kapatılmıştı, üretimi yeniden başlatmanın haftalar sürebileceği belirtiliyor. Kuyulara enjekte edilecek su ve gazın yeniden dengelenmesinin zor olacağı vurgulanıyor.

 

Bölgedeki kuyuların büyük ve birbirine yakın olduğuna dikkat çekiliyor. Enjekte edilen su ve gaz basıncının birden fazla kuyuda dengeli kalmasını sağlamak için şirketler ve ülkeler arasında önemli bir koordinasyon sağlanması gerekecek.


Apsny News

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
SON DAKİKA HABERLERİ
POPÜLER FOTO GALERİLER
POPÜLER VIDEO GALERİLER

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

dorokolomonto durunkibelekşi soryollaki tama haroşi mikoloji fataaa milrok vilork morokarş zorfali porraki şılli torriki pulliji fille tulpu lullu