NASA‘nın 10 gün sürecek tarihi Artemis II Ay görevi tüm hızıyla devam ediyor.
4 astronotu taşıyan Orion uzay aracı, “Ay transferi” olarak bilinen yaklaşık 6 dakikalık ana motor ateşlemesini başarıyla gerçekleştirerek Dünya yörüngesini terk etti.
1972’den bu yana ilk kez insanları Dünya yörüngesinin ötesine taşıyan Orion kapsülü, Ay’ın uzak yüzü etrafında dolanıp Dünya’ya geri dönecek yörüngeye girdi.
Uzay boşluğunda ilerleyen kapsülden Dünya’nın yeni görüntüleri paylaşılırken, 3’ü Amerikalı 1’i Kanadalı 4 astronot bir ilke daha imza atarak Dünya ile görüntülü bağlantı gerçekleştirildi.
“YOLUN YARISINI TAMAMLADIK”
NASA’nın sosyal medya hesabından Türkiye saatiyle 5.00’te yapılan paylaşımda Orion Kapsülü ve Ay’ın göründüğü bir fotoğraf şu mesajla yayınlandı: “Bu yazının yayınlandığı sırada Artemis II görevi Ay’a doğru yolculuğunun yaklaşık yarısını tamamlamış durumda. Astronotlar Ay’ın yakınından geçerek yüzeyinin bilimsel gözlemlerini yapacaklar.”
Cumartesi gökyüzüne bakın. Dev asteroit Dünya’nın yanından geçecek
Cumartesi gökyüzüne bakın. Dev asteroit Dünya’nın yanından geçecek
GTA 6 çılgınlığı başlıyor: Ön siparişler rekor kırmaya geliyor
Aynı yaşta ama daha yaşlı: Z kuşağından 164 bin kişi incelendi, sonuçlar şaşırttı
Instagram, WhatsApp ve Facebook çöktü mü?
Dünyanın en güçlü süper bilgisayarı artık Çin’de
Baykar ve Leonardo’dan insanlı-insansız hava araçlarıyla ortak uçuş testi
Beş ülke istihbaratı ”aylar kaldı” diyerek uyardı. Yapay zeka hükümetleri ve şirketleri hedef alabilir