NASA‘nın 10 gün sürecek tarihi Artemis II Ay görevi tüm hızıyla devam ediyor.
4 astronotu taşıyan Orion uzay aracı, “Ay transferi” olarak bilinen yaklaşık 6 dakikalık ana motor ateşlemesini başarıyla gerçekleştirerek Dünya yörüngesini terk etti.
1972’den bu yana ilk kez insanları Dünya yörüngesinin ötesine taşıyan Orion kapsülü, Ay’ın uzak yüzü etrafında dolanıp Dünya’ya geri dönecek yörüngeye girdi.
Uzay boşluğunda ilerleyen kapsülden Dünya’nın yeni görüntüleri paylaşılırken, 3’ü Amerikalı 1’i Kanadalı 4 astronot bir ilke daha imza atarak Dünya ile görüntülü bağlantı gerçekleştirildi.
“YOLUN YARISINI TAMAMLADIK”
NASA’nın sosyal medya hesabından Türkiye saatiyle 5.00’te yapılan paylaşımda Orion Kapsülü ve Ay’ın göründüğü bir fotoğraf şu mesajla yayınlandı: “Bu yazının yayınlandığı sırada Artemis II görevi Ay’a doğru yolculuğunun yaklaşık yarısını tamamlamış durumda. Astronotlar Ay’ın yakınından geçerek yüzeyinin bilimsel gözlemlerini yapacaklar.”
Ağustos’ta gökyüzü karanlığa bürünecek. Tam Güneş tutulması için geri sayım başladı
Uzaylı sinyali gelirse ne yapılacak? Bilim insanları yeni kuralları açıkladı
SpaceX ve Google arasında 920 milyon dolarlık bulut imzası
Yapay zekada kritik eşik. ”Kendi haleflerini tasarlayabilir”
Gökyüzünde 22 saat: Airbus’ın yeni devi ilk kez havalandı
Meta’nın kendi yapay zekasıyla Instagram hesabı çaldılar