ANW

Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti

5 views
23 Haziran 2026 - 18:49
Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti


ABD Başkanı Donald Trump, Truth Social hesabından yaptığı açıklamada İran‘ın uzun yıllar boyunca en üst düzey nükleer denetimleri kabul ettiğini öne sürerek bunun “nükleer dürüstlüğü” sağlayacağını söyledi.

 

ABD Başkanı ayrıca Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu denetçilerinin uygun zamanda sahada olacağını söyledi.

 

Trump, İran’ın bu koşulları kabul etmemesi halinde müzakerelerin devam etmeyeceğini belirtti. İran’ın çeşitli tavizler verdiğini savunan ABD Başkanı, “İran’ın tavizleri sebebiyle Hürmüz Boğazı‘nı açık bırakmayı kabul ettim, deniz ablukası kaldırıldı.” dedi.

 

“ABLUKA YENİDEN UYGULANABİLİR”

 

Trump, ABD donanmasına ait unsurların bölgede kalmaya devam edeceğini belirterek, gerekli görülmesi halinde ablukanın yeniden devreye alınabileceğini ifade etti.

 

Ancak mevcut koşullarda böyle bir ihtimalin oldukça düşük olduğunu savunan Trump, İran ile yürütülen görüşmelerin olumlu ilerlediğini söyledi.

 

“FONLAR SADECE İLAÇ VE GIDA İÇİN KULLANILACAK”

 

ABD Başkanı, ABD Hazine Bakanlığı tarafından serbest bırakılan fonlar ile yaptırım gelirlerinin ABD kontrolündeki emanet hesaplarda tutulacağını belirtti .

 

Söz konusu kaynakların yalnızca ABD’den satın alınacak gıda ve tıbbi malzemeler için kullanılacağını kaydeden Trump, mısır, buğday ve soya fasulyesi gibi ürünlerin de bu kapsamda İran’a sağlanacağını ifade etti.

 

İran’da insani bir kriz yaşandığını öne süren Trump, yardımın gecikmeden ulaştırılması gerektiğini söyledi.

 

HÜRMÜZ’DEN REKOR PETROL GEÇİŞİ

 

Trump ikinci paylaşımında ise Hürmüz Boğazı’ndan bir günde 19 milyon varil petrol geçtiğini ve bunun tüm zamanların rekoru olduğunu savundu . Petrol fiyatlarının gerilediğini belirten Trump, “Dünya artık çok daha güvenli bir yer.” ifadelerini kullandı.

 

Trump’ın açıklamaları, Washington ile Tahran arasında yürütülen müzakerelerin geleceğine ilişkin yeni bir işaret olarak değerlendirilirken, İran tarafından henüz resmi bir doğrulama gelmedi.

 

‘’MUTABAKATTA BALİSTİK FÜZELER YOK”

 

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, ABD ve İran arasında imzalanan mutabakat zaptına atıfta bulunarak, “İslamabad mutabakatında balistik füzeler yok. Masada hiç olmadı. Gündemde hiç olmadı ve İran tarafı bunu hiç tartışmak istemedi.” dedi. Pakistan iki ülke arasındaki görüşmelerde arabulucu olmuştu.

 

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan’ın Pakistan ziyareti kapsamında düzenlenen delegeler düzeyindeki toplantıda konuşan Şerif, “Şunu açıkça belirtmek istiyorum ki elbette çifte standart olamaz. Bazı ülkelerin balistik füzelere sahip olabileceği, İran’ın ise sahip olmaması gerektiği söylenemez. Bu tür bir ikiyüzlülüğü hazmedemezsiniz.” değerlendirmesinde bulundu.

 

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ise ülkesinin füze ve savunma gücüne ilişkin “Savunma kapasitemiz konusunda kimseyle müzakere yapmayız.” dedi.


Apsny News

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
SON DAKİKA HABERLERİ
POPÜLER FOTO GALERİLER
POPÜLER VIDEO GALERİLER

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

dorokolomonto durunkibelekşi soryollaki tama haroşi mikoloji fataaa milrok vilork morokarş zorfali porraki şılli torriki pulliji fille tulpu lullu