İstanbul’da hastanelere kızamık nedeniyle başvuranların sayısında artış gözlemlendi.
Kızamığın sadece çocuklarda değil yetişkinlerde görüldüğü belirlendi.
ERİŞKİN BİREYLERDE DE GÖRÜLÜYOR
Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. İftihar Köksal, NTV’ye yaptığı açıklamada, “Bazı erişkin bireylerin ve çocuklarının hastalanmış olduğunu ve çocuk hastalandıktan sonra virüsün bulaşmış olduğunu ve döküntüyle geldiğini görüyoruz.” dedi.
Türkiye‘nin kızamık eleminasyon programında dünyanın en başarılı ülkelerinden biri olduğuna dikkat çeken Köksal, son zamanlarda aşı karşıtlığının ve yurdun yoğun miktarda göç almasının kızamık nedenleri arasında olduğunu belirtti.
İKİ DOZ AŞI ŞART
Köksal, sağlık çalışanlarının arasında da kızamık vakalarının görüldüğünü dile getirdi.
Aşı yaptırıp erişkin dönemde kızamık geçiren vakaların da olduğunu söyleyen Köksal, “Maalesef bunların tek doz aşı yaptırdığını, serolojik olarak negatif görüyoruz. Vücutta koruyucu antikorlar kalmamış” dedi.
Kızamık aşısının iki doz yapılması gerektiğinin altını çizen Köksal, “Tek doz aşınız varsa olabilirsiniz.” diye konuştu.
KIZAMIK BELİRTİLERİ
Kızamık, yüksek ateş ve boğaz ağrısıyla belirti gösteriyor. Hastalığın en çok bu dönemde döküntüler başlamadan bulaşıcı olduğu belirtiliyor.
1998’den beri yapılan iki doz aşının koruyuculuk oranının yüksek olduğu biliniyor.
Organlardaki iltihabı kurutuyor. Tüketimi havuç ve patates kadar yaygınlaştı
Organlardaki iltihabı kurutuyor. Tüketimi havuç ve patates kadar yaygınlaştı
Sağlık Bakanı Memişoğlu: 10 milyon kişinin boy ve kilo ölçümünü yaptık
Meme kanserinde çığır açan test. Milyonlarca hasta kemoterapiden kurtulabilir
DSÖ’den sert uyarı. ”Tütün şirketleri yeni nesli hedef alıyor”
5 santimlik kemik boğazına girdi, su bile içemedi. Ölümden dönen 65 yaşındaki kadın 2 şikayetle hastaneye gitti
Kurban Bayramı’nda et tüketimi nasıl olmalı? Sağlık Bakanlığı uyardı